Hilde Dejonghe Managing Director bij Conhexa

Het bedrijf

Conhexa is een logistieke dienstverlener voor verse en diepgevroren voedingswaren gelegen in Noord Frankrijk (site in Steenvoorde en haven van Duinkerke) en telt 125 medewerkers. Samen met mijn man, Luc Van Holzaet, leiden we onze familiale groep bestaande uit 2 dochterbedrijven: Duncold (op- en overslag) en Hexatrans (vloot van 8 wagens alsook organiseren van transport en transit).

de challenge

We streven elke dag naar verbetering en optimalisatie van onze organisatie en processen. Als dienstverlener zijn we IFS certified.

Zoals vele KMO’s worstelen we ook vaak met een grote verscheidenheid aan actielijsten verspreid over de organisatie.

Actielijsten van meetings, persoonlijke actieplannen, lijsten met strategische acties … soms zien we het bos door de bomen niet meer. De betrokken werknemers hebben vaak geen beeld van wat allemaal  van hen wordt verwacht en tegen wanneer. Om nog maar niet te spreken van het feit dat het ook onmogelijk is om als bedrijfsleider een duidelijk zicht te hebben van wat er allemaal lopende is in de organisatie.

de oplossing

We gebruiken too-doo nu sinds begin 2020 en het werd gauw duidelijk dat deze toepassing ons toelaat om op een heel eenvoudige manier een overzicht te hebben van alle lopende acties. Ook alle meetings worden geregistreerd, dagorde van de meeting en bijhorende acties en/of nota’s ….

Too-doo laat toe om bij het begin van de werkweek een overzicht te hebben van wat ik nog moet afleveren en zorgt zo voor wat discipline om de vooropgestelde deadlines  te respecteren.

De tool laat ook toe linken te leggen met de bedrijfsstrategie, SWOT van de organisatie, alsook om processen en klachten te beheren en acties hiervan op te volgen.

Kortom een heel handig instrument voor organisaties van onze grootte om de weg naar verbetering en professionalisering te ondersteunen. We moeten nog veel zaken uitrollen maar ik ben ervan overtuigd dat too-doo ons nog heel wat te bieden heeft!

Manu Lindekens CIO & Q Mgr bij GIS International

the company

GIS International simplifies your procurement through certified best practices for indirect and direct materials procurement and integrated supply. This includes non-strategic purchases and low-value spends plus additional services such as spend analysis, procurement engineering and opportunity assessments. Our organization is ISO9001 certified.

the challenge

As a global player, GIS is present in 18 countries. Due to the geographical spread, it is critical and difficult for us to have all teammembers aligned when it comes to strategy, processes, meetings and compliance. It is needed to have a centralized system where all relevant information is available and where there is a clear view on the running actions and projects.

the solution

Since we use too-doo, we can easily manage our meetings and actions. Our strategy is available to everyone and related actions are ongoing and easy to follow-up. The processes are described in turtle diagrams which offers an easy-to-read way to visualize how we work. Our internal audits are monitored in the platform and non-conformities are tackled in time. It’s also a great way to do the on-boarding of newcomers, as too-doo gives a global overview of our organization and structure.

Kaat Meijer Procurement & Supply Chain Manager

het bedrijf

Clear Channel Belgium, onderdeel van Clear Channel International, is in België een toonaangevende speler op de markt van out-of-home communicatie met 190 medewerkers, een omzet van 60 miljoen euro en meer dan 15.500 reclamepanelen en digitale schermen.Wij werken nauw samen met adverteerders om impactvolle en aantrekkelijke outdoor campagnes te realiseren. Onze slogan ‘Where brands meet people’ weerspiegelt ons talent om merken in contact te brengen met mensen, zowel in hun dagelijks leven als onderweg.

De oplossingen en het ruime aanbod van creatieve mogelijkheden op maat omvatten traditionele, digitale en out-of-the-box oplossingen, op straat, op de verkooppunten, en op en in de bussen.

Daarnaast stelt Clear Channel zijn klanten ook diensten en instrumenten ter beschikking om de return-on-investment van campagnes te optimaliseren.

Onze klanten en partners kunnen allerlei onderzoek consulteren en ze krijgen de nodige informatie om de doeltreffendheid van hun investering te meten.

de challenge

We hadden geen goed systeem om al onze processen/proces-owners/verantwoordelijkheden in te monitoren.

Daarnaast hadden we wel veel documenten in roulatie binnen onze organisatie maar niet echt een centraal systeem waarin deze in de meest geupdate versie terug te vinden waren.

de oplossing

We zochten naar een overzichtelijke, toegankelijke manier om onze ISO interne & externe audits op een voortschrijdende manier op te volgen.

Dit in combinatie met de processen die we in too-doo als basis hebben ingevoerd, maakt dat we een gedegen overzicht hebben van de nog aan te pakken punten die uit de audits komen en wie hiervoor verantwoordelijk is.