Hilde Dejonghe Managing Director bij Conhexa

het bedrijf

Conhexa is een logistieke dienstverlener voor verse en diepgevroren voedingswaren gelegen in Noord Frankrijk (site in Steenvoorde en haven van Duinkerke) en telt 125 medewerkers.

Samen met mijn man, Luc Van Holzaet, leiden we onze familiale groep bestaande uit 2 dochterbedrijven: Duncold (op- en overslag) en Hexatrans (vloot van 8 wagens alsook organiseren van transport en transit).

de challenge

We streven elke dag naar verbetering en optimalisatie van onze organisatie en processen. Als dienstverlener zijn we IFS certified.

Zoals vele KMO’s worstelen we ook vaak met een grote verscheidenheid aan actielijsten verspreid over de organisatie.

Actielijsten van meetings, persoonlijke actieplannen, lijsten met strategische acties … soms zien we het bos door de bomen niet meer. De betrokken werknemers hebben vaak geen beeld van wat allemaal  van hen wordt verwacht en tegen wanneer. Om nog maar niet te spreken van het feit dat het ook onmogelijk is om als bedrijfsleider een duidelijk zicht te hebben van wat er allemaal lopende is in de organisatie.

de oplossing

We gebruiken too-doo nu sinds begin 2020 en het werd gauw duidelijk dat deze toepassing ons toelaat om op een heel eenvoudige manier een overzicht te hebben van alle lopende acties. Ook alle meetings worden geregistreerd, dagorde van de meeting en bijhorende acties en/of nota’s ….

Too-doo laat toe om bij het begin van de werkweek een overzicht te hebben van wat ik nog moet afleveren en zorgt zo voor wat discipline om de vooropgestelde deadlines  te respecteren.

De tool laat ook toe linken te leggen met de bedrijfsstrategie, SWOT van de organisatie, alsook om processen en klachten te beheren en acties hiervan op te volgen.

Kortom een heel handig instrument voor organisaties van onze grootte om de weg naar verbetering en professionalisering te ondersteunen. We moeten nog veel zaken uitrollen maar ik ben ervan overtuigd dat too-doo ons nog heel wat te bieden heeft!

Manu Lindekens CIO & Q Mgr bij GIS International

the company

GIS International simplifies your procurement through certified best practices for indirect and direct materials procurement and integrated supply. This includes non-strategic purchases and low-value spends plus additional services such as spend analysis, procurement engineering and opportunity assessments. Our organization is ISO9001 certified.

the challenge

As a global player, GIS is present in 18 countries. Due to the geographical spread, it is critical and difficult for us to have all teammembers aligned when it comes to strategy, processes, meetings and compliance. It is needed to have a centralized system where all relevant information is available and where there is a clear view on the running actions and projects.

the solution

Since we use too-doo, we can easily manage our meetings and actions. Our strategy is available to everyone and related actions are ongoing and easy to follow-up. The processes are described in turtle diagrams which offers an easy-to-read way to visualize how we work. Our internal audits are monitored in the platform and non-conformities are tackled in time. It’s also a great way to do the on-boarding of newcomers, as too-doo gives a global overview of our organization and structure.